Powerpuff Girls, Buttercup

Labels

favourite (8) umum (7) Ramadhan (3) life (3) info (2) saje (2) JAD (1) rAyA (1)

Saturday, January 1, 2011

saya paham perasaan awak..

Assalamualaikum...

sekarang saya phm perasaan awak..perasaan awak bile ilang hp..hahaha..

aku paham dh camne perasaan ilang hp..sbb baru2 ni hp aku pon ilang gak...

biasenye kowg2 msti ilang hp sbb tertinggal kt teksi @ restoran @ bas @ terjatuh dll kan..
 
tp pengalaman aku ilang hp ni lain dr yg lain sikit..

sbb aku ilang hp kt DALAM BILIK AKU SENDIRI..
 
hohoho...x ke pelik namanye tu...

citenye camni..satu mlm tu..time aku dh nk kuar gi mkn..aku cari hp aku..tp..x jumpe..
 
owg yg nk bwk gi mkn dh sampai..tgh tunggu kt bawah..

aku dh tensen dh..dh mengamuk2 dh..

dh ar owg ajak gi mkn..tgh tunggu..hp aku lak ilang..

nk tmbhkan cite..aku silencekan hp aku..mmg x bunyi ar time call..

tahap ketensionan yg maksimum sehingga mmbuatkan aku membatalkan hasrat tuk pergi mkn..

uh3..padahal..petang tu lepas balik dr unisel..aku mmg sure sesgt yg aku bwk hp aku masuk bilik..

sebab balik2 je bilik aku trus bwat phone call..oleh sebab aku x dpt nk call aku letak je hp aku tu..
(tp letak kt mane tu aku x ingt la plak..)

selepas melepaskan tensen dan menenangkan diri..aku mencarilah hp aku tu..

aku mengemas la bilik tu mcm hape..sume tmpt aku selongkar..dr tempat yg paling logik tuk aku letak hp aku tu..sampai la tmpt yg paling x logik..

tmpt yg logik tu adelah..meja study aku..atas katil..

tmpt yg x logik tu adelah..peti ais..dalam mesin basuh..

sampai sudah..aku x jumpe gak hp aku..housemate sume dh tlg dh..x dek gak..(thank you housemates yg terlibat)..

dgn perasaan yg hampa..aku pon tdo je la..pasrah..dh pikir2 dh cuti ni nnti aku nk beli hp murah2..yg kurang dr rm60..num pon kene beli baru..sume tu aku dh pk abes2 dh..

ye la..dh pasrah...

time enak2 sedang tdo..tetbe aku dgr bunyi alarm..

"alarm..HANDPHONE..!!"

oh3..aku mencari hp aku dgn bersungguh n penuh harapan..

cari pnye cari...

rpe2nye..

ade kt hanger tmpt rumet aku sidai telekung dy..

aiyooo..mmg kt tmpt yg paling x logik ar...

tp alhamdulillah..jimat rm60 aku..bley ag gne hp lame ni..hehe..

bile dipk2..mgkin aku letak hp aku tu kt atas katil..rumet aku letak telekung dy..n trus sidai..

tu yg tersangkut tu..

hehehe..salah aku gak..letak barang merata..

pengajaran tuk kali ni tuk diri aku sendiri(terutamanye) n kowg2 gak..

klau nk letak barang tu..jgn merata..letak kt tmpt yg senang jumpe..senang nmpk..x ilang nnti..

klau ade bende ilang..jgn cepat mengamuk..tenangkan diri..doa pada Allah mudah tuk mencari..
klau tensen2,ngamuk2,mencarut2, bknnye dpt jumpe pon..makin ilang kawalan diri adelah..

hehe..skang..saya paham perasaan awak..bile hp ilang..:)

5 comments:

  1. LOL~
    aku pn kdg2 jd cmni gak..
    sampaikan ad skali tu cari kunci rumah x jumpa2..
    rupa2nya dlm poket.. tu masalah pelupa ke pe ek?? haha~

    ReplyDelete
  2. huahh. prnh jugak jd mcm gini. mmg da bengang abeh.. cari brng sna sini x jmpa.. tpi bla da tenang cket, cari, bru jmpa. kdng2 tuh dpan mata je pn. >.<

    ReplyDelete
  3. hmmm...'deja vu' sekejap hahaha

    ReplyDelete
  4. hahaha...

    rifqi > haha..aku pon x tau..pelupe kot..

    arini > tau xpe..bile tgh bengang msti x jmpe..bile saje2 cari jmpe lak...aish~~

    tapau > klau bilik aku hilang..time tu gak aku report polis..hahaha..

    syakirin > deja vu..??haha..

    ReplyDelete